Supervisie

Supervisie is voor mij een inspirerend en leerzaam proces waarbij ik veel waarde hecht aan een veilige sfeer en een respectvolle werkrelatie. Ik stem het supervisieproces af op jouw ontwikkelingsniveau, zodat er voldoende ruimte is voor twijfel en zelfreflectie. Leren betekent voor mij niet alleen groeien in kennis en vaardigheden, maar ook plezier hebben. Humor speelt daarbij een belangrijke rol en draagt bij aan een ontspannen en open leerklimaat.

Ik zie mezelf als een inspiratiebron die jou helpt om scherp te blijven, inzicht te krijgen in je eigen handelen en professioneel te groeien. Tijdens supervisie besteed ik expliciet aandacht aan jouw ervaringen en evalueren we regelmatig samen het proces, zodat het aansluit bij jouw behoeften en leerdoelen. Bij officiële evaluaties binnen een opleiding bespreek ik eerst altijd de inhoud met jou, zodat je actief betrokken blijft.

Bij onze eerste afspraak maken we duidelijke afspraken over het supervisiekader, zoals frequentie, tijdstip, verslaglegging en agenda. Voor meer praktische informatie over beschikbaarheid, annuleringen en algemene voorwaarden verwijs ik je graag naar de pagina Praktische informatie.


Soorten supervisie en tarieven

Ik bied verschillende vormen van supervisie aan, afgestemd op jouw opleidingsniveau en behoeften:

  • Supervisie voor masterorthopedagogen en/of masterpsychologen in opleiding tot gz-psycholoog, gericht op zowel diagnostiek als behandeling.

  • Vanaf 1 januari 2026 beschikbaar als supervisor voor diagnostiek voor gz-psychologen in opleiding tot specialist, zowel voor kind en jeugd als voor volwassenen en ouderen.

  • Coaching, leertherapie en/of begeleiding, afgestemd op jouw persoonlijke leerbehoefte.

De tarieven verschillen per soort supervisie en duur van de sessies. Voor een overzicht van de actuele tarieven verwijs ik je naar de pagina Tarieven.


Wat anderen zeggen

Het supervisietraject heb ik als zeer waardevol ervaren en het heeft in belangrijke mate bijgedragen aan mijn professionele en persoonlijke ontwikkeling. Typerend was de open sfeer waarin ruimte was voor eigen inbreng, wat mij de kans gaf om zelf richting te geven aan mijn leerproces. Daarbij werd ik steeds gestimuleerd om verantwoordelijkheid te nemen voor mijn groei, wat mijn zelfreflectie en zelfstandigheid heeft versterkt. Ook de toegepaste gesprekstechnieken waren zeer leerzaam en bruikbaar in mijn eigen casuïstiek.


Supervisant psychodiagnostiek

Jasmijn Bracke

Menno heeft me enorm geholpen in mijn ontwikkeling als diagnosticus. Ik heb niet alleen mijn vaardigheden verbeterd, maar ook geleerd om kritisch en reflectief te kijken naar mijn eigen werkwijze. Menno deelt een eigen, scherpe visie op de geestelijke gezondheidszorg, die mij heeft uitgedaagd om verder te denken dan de standaard aanpak. Dankzij zijn begeleiding heb ik mijn eigen visie op diagnostiek kunnen vormgeven.


Supervisant psychodiagnostiek

Marja Ketelaar

Menno is een supervisor die graag zijn kennis en ervaring deelt, maar je ook ruimte geeft om je eigen visie te ontwikkelen. Eerlijkheid en humor staan centraal, welke zorgen voor een prettige sfeer tijdens de supervisiemomenten!


Supervisant psychodiagnostiek

Romy Bergmans